اكثر گونه‌هاي مركزي كشوردرپناهگاه حيات وحش شهرستان خاتم وجود دارد

رئيس سازمان حفاظت محيط‌ زيست شهرستان خاتم گفت : يكي از پتانسيل‌هاي بالقوه اين شهرستان پناهگاه حيات وحش آن با 190 هزار هكتار است كه اكثر گونه‌هاي مركزي كشور در آن موجود است و كميت‌هاي بسيار خوبي از حياط وحش و تنوع گونه‌اي و همچنين تنوع پوشش گياهي خاصي در آن وجود دارد.

تيموري ‌اظهار داشت: باتوجه به موقعيت خاص شهرستان خاتم اين شهرستان از لحاظ منابع طبيعي حالت اكوتن دارد كه خوشبختانه زيستگاههاي شاخصي و قابليتهاي زيست محيطي خاصي در اين شهرستان است.

وي تصريح كرد: شرايط اكولوژيكي خاص و جمعيت حيات وحش اين شهرستان با همت همكاران روند رو به رشد بسيار خوبي داشته است.

تيموري خاطر نشان كرد: بالغ بر 800 هوبره در منطقه شهرستان خاتم وجود دارد كه به همين دليل تنها مركز تحقيقات هوبره كشور در اين منطقه راه‌اندازي و در اين راستا فعاليتهاي ويژه‌اي جهت حمايت از اين گونه جانوري انجام گرفته است.

وي از وجود جنگلهاي طبيعي با وسعت 64 هزار هكتار در شهرستان خاتم خبرداد و افزود: 9 هزار هكتار از قسمت شاخص اين جنگلها به عنوان منطقه حفاظت شده تعيين شده كه 200 هكتار از آن نيز جهت حفاظت از گوزن ايراني حصاركشي شده است.

تيموري تصريح كرد: پلنگ ،‌گورخر، جييد، ‌آهو، قوچ، ميش و هوبره در اين منطقه زيست مي كنند كه تنوع زيستي اين منطقه باعث تنوع جانوري آن شده است.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست شهرستان خاتم در پايان گفت: مردم اين منطقه نيز براي محيط زيست ارزش خاصي قائل هستند كه متاسفانه از بعضي از استانهاي هم جوار افراد متخلفي به شكار غير مجاز گونه‌هاي مختلف جانوري اين منطقه مي‌پردازند

منبع:ايسنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا